مشخصات قرقره هوزریل

مشتریان گرامی جهت تسریع در فرایند ارسال محصولات، لطفا پس از ثبت سفارش با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین تا پایان تعطیلات نوروز از طریق واتس آپ و روبیکا با ما در تماس باشید

تجهیزات آتش نشانی تاثیر زیادی در مهار حریق دارند. با استفاده از وسایل اطفاء حریق می توان به سرعت عامل خطر را از بین برده و آتش را خاموش کرد. یکی از تجهیزات کارآمدی که می توان در این مورد معرفی کرد، قرقره آتش نشانی است که به آن قرقره هوزریل نیز می گویند. معمولا قرقره هوزریل همراه با یک سری لوازم و تجهیزات جانبی به مشتریان ارائه می شود که از آن جمله می توان به شیلنگ آتش نشانی، نازل، شیر ورودی و… اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با قرقره هوزریل و مشخصات آن تا پایان با ما همراه باشید.

قرقره هوزریل چیست؟

قرقره شلنگ آتش نشانی (Fire hose reel)، یکی از تجهیزات مهم آتش نشانی است. از این وسیله برای تامین آب کنترل شده و قابل دسترس جهت خاموش کردن آتش استفاده می شود. قرقره هوزریل مجهز به یک شلنگ مخصوص است که این شلنگ در قطر و ضخامت مشخصی تولید می شود. معمولا شلنگ این قرقره را از جنس PVC می سازند که از مقاومت بالایی برخوردار است.

طول این شلنگ می تواند 20 متر و یا بیشتر باشد و قطر آن نیز چیزی در حدود 19 میلیمتر است. همانطور که گفتیم، قرقره هوزریل برای عملیات اطفاء حریق از آب استفاده می کند. با توجه به این مورد بیشترین و اصلی ترین کاربرد این وسیله در آتش سوزی های کلاس A (آتش سوزی های ناشی از پنبه، کاغذ، مقوا، چوب و…) است.

در اکثر مواقع علت اصلی آتش سوزی، مواد گروه A هستند. گاهی نیز ممکن است علت آتش سوزی دلایل دیگری همچون جرقه های الکتریکی باشند. اما در نهایت موادی که در طی آتش سوزی دچار حریق شده و می سوزند می توانند از کلاس A باشند. بنابراین برای خاموش کردن آتش قطعا به قرقره هوزریل نیاز خواهد بود. به همین جهت لازم است تمامی ساختمان های مسکونی، تجاری و… به این وسیله مجهز باشند.

انواع قرقره هوزریل

در این بخش با دو نوع رایج از انواع قرقره هوزریل آشنا می شویم.

قرقره هوزریل دیواری ثابت

این نوع قرقره ها از رایج ترین و معمول ترین قرقره های آتش نشانی هستند که می توان از آن ها در تمامی ساختمان ها استفاده کرد. همانطور که از نام این نوع قرقره مشخص است، می بایست آن را به طور ثابت روی دیوار نصب کرد. بنابراین قابلیت جابجایی نداشته و به شکل دائم در یک مکان خاص مورد استفاده قرار می گیرد. پس از نصب، آن را به منبع اصلی آب متصل می کنند. یکی از نکات مهم در انتخاب محل برای نصب قرقره هوزریل ثابت این است که هر دو طرف آن می بایست خالی و عاری از هرگونه شلوغی باشد. خلوت بودن نواحی اطراف قرقره باعث می شود تا در زمان حادثه امکان حرکت آزادانه شلنگ وجود داشته باشد.

قرقره هوزریل با بازوی چرخشی

این قرقره ها نیز بسیار مشابه نوع دیواری ثابت هستند. اما یک تفاوت عمده میان آن ها وجود دارد. تفاوت این است که در این قرقره ها، تمام حلقه شلنگ را بر روی یک لولای بزرگ نصب می کنند و معمولا مجموعه کامل، داخل یک کابینت هوزریل قرار می گیرد. قرقره هوزریل با بازوی چرخشی دارای یک امتیاز ویژه است. در زمان بروز حادثه، لولا این امکان را فراهم می کند که مجموعه کامل قرقره به بیرون تاب خورده و در نتیجه شلنگ آتش نشانی به راحتی باز شود. به این شکل اپراتوری که قصد استفاده از این وسیله را دارد، می تواند آن را به هر سمتی که نیاز است حمل کند.

مشخصات قرقره هوزریل استاندارد

از آن جایی که قرقره هوزریل در انواع و اقسام گوناگونی به بازار عرضه می شود، طبیعی است که این محصولات در سطوح کیفی متفاوتی قرار داشته باشند. در واقع برخی از مجموعه های تولیدکننده سعی می کنند با رعایت تمامی استانداردها محصولات باکیفیت تری به مشتریان عرضه کنند و برخی دیگر نیز تنها یک سری اصول ایمنی مهم را در کار مد نظر دارند.

به هر صورت اگر تمایل دارید در هنگام خرید، یک قرقره هوزریل درجه یک و کاربردی به شما ارائه شود، لازم است تا با مشخصات این محصولات به خوبی آشنا باشید. شناخت کافی از محصولات باکیفیت به شما کمک می کند تا بتوانید کالای اصل و درجه یک را از کالای نامرغوب تشخیص دهید. اما در ادامه به مهم ترین مشخصات قرقره هوزریل استاندارد اشاره می کنیم:

  • قرقره هوزریل استاندارد دارای یک صفحه بسیار مقاوم و مستحکم است. بنابراین این قرقره ها در گذر زمان مقاومت ابعادی خود را به خوبی حفظ می کنند.
  • در ساخت بهترین نمونه قرقره های هوزریل از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده می شود. این رنگ مقاومت وسیله را در برابر انواع ضربه و خراش بالا می برد.
  • متعلقات و اتصالاتی که در ساخت قرقره هوزریل استفاده می شوند از بهترین آلیاژها ساخته شده اند. آلیاژهایی که می توانند در برابر خوردگی بیشترین دوام را داشته و طول عمر هوزریل را افزایش دهند.
  • محصول تمامی تاییدیه های لازم را از تیم های بازرسی و نظارتی دریافت کرده است و از نظر ایمنی در بالاترین استانداردهای ممکن قرار دارد.
  • طول شلنگ قرقره بیشتر از 30 متر نیست.

قیمت قرقره هوزریل آتش نشانی

قیمت تجهیزات آتش نشانی در بازار داخلی بسیار متغیر و نوسانی است. معمولا این محصولات از نظر قیمت، شرایط پایدار و ثابتی ندارند. به همین جهت معمولا سایت های فروشگاهی، لیست قیمت محصولات را به صورت لحظه ای بروزرسانی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهند. قیمت قرقره هوزریل آتش نشانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصولات به دلایل مختلفی بازاری نوسانی دارند و قیمت آن ها همراه با افت و خیزهایی است. عوامل زیادی را می توان نام برد که در تعیین قیمت این محصولات موثر هستند. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع قرقره هوزریل که می تواند در انواع دیواری یا همراه با بازوی چرخشی باشد.
  • ابعاد و اندازه قرقره هوزریل
  • وزن قرقره هوزریل و متعلقات آن
  • استانداردهای به کار رفته در ساخت قرقره هوزریل
  • کیفیت تجهیزات و متعلقات قرقره هوزریل
  • برند تولیدکننده
  • تورم حاکم در بازار و تاثیر آن بر قیمت مواد اولیه
  • هزینه های تولید، نگهداری و حمل و نقل محصول
  • مشخصات ساخت قرقره
  • میزان کیفیت متریال به کار رفته در ساخت قرقره هوزریل و…

هر فروشگاهی با توجه به هزینه هایی که در روند تولید محصول متحمل می‌شود و کیفیتی که به مشتریان خود ارائه می کند، قیمت های متفاوتی را برای محصول در نظر می گیرد. از این رو طبیعی است که قیمت قرقره هوزریل آتش نشانی در هر فروشگاهی متفاوت از دیگری باشد. برای اینکه بتوانید به بهترین و مناسب ترین قیمت محصولات دست پیدا کنید، لازم است قیمت کالای مورد نظر خود را از چند فروشگاه مختلف جویا شوید.

خرید قرقره هوزریل از ایمن از آتش

با توجه به کاربردهای عمده قرقره هوزریل و ضرورت استفاده از آن در ساختمان های حساسی همچون ساختمان های مسکونی، تجاری، بیمارستان ها، مدارس، فروشگاه های زنجیره ای و…، تقاضای بازار برای خرید این محصول افزایش پیدا کرده است. فروشگاه ایمن از آتش یکی از مجموعه های معتبر و باتجربه در زمینه تولید تجهیزات آتش نشانی است که محصولات خود را در بالاترین سطح از نظر کیفیت و ایمنی به بازار عرضه می کند. شما می توانید برای خرید قرقره هوزریل از ایمن از آتش به سایت فروشگاهی این مجموعه مراجعه کرده و از تنوع بی نظیر محصولات آن نیز دیدن کنید.

imenazatash
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *