کاربرد کپسول اطفای حریق در حفاظت از اماکن با احتمال بالای حریق

خرید اینترنتی کپسول آتش نشانی 50کیلویی پودر و گاز پیشرام
مشتریان گرامی جهت تسریع در فرایند ارسال محصولات، لطفا پس از ثبت سفارش با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین تا پایان تعطیلات نوروز از طریق واتس آپ و روبیکا با ما در تماس باشید

آتش سوزی از جمله حوادثی است که می تواند به دلایل مختلفی بروز کرده و جان و مال ما را به مخاطره بیندازد. اینکه بتوانیم عامل حریق را به درستی تشخیص دهیم و در سریع ترین زمان ممکن با آن مقابله کنیم، تاثیر زیادی در جلوگیری از این خسارات دارد. کپسول آتش نشانی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات آتش نشانی است که در انواع مختلفی تولید می‌شود و می تواند به سرعت شعله های آتش را مهار کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل ایجاد حریق بپردازیم و با نقش کپسول آتش نشانی در حفاظت از اماکن با احتمال بالای حریق آشنا شویم.

نصب کپسول آتش نشانی در اماکن با احتمال حریق بالا

شناسایی عوامل موثر در بروز حریق

همه ما در هر موقعیت مکانی و جغرافیایی که باشیم، چه در خانه باشیم و چه در محل کار، می توانیم در معرض انواع خطرات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار بگیریم. آتش سوزی و حریق یکی از این حوادث است. برای اینکه بتوانیم با این مشکل بزرگ به خوبی مقابله کنیم، بایستی به طور دقیق عامل به وجود آورنده آن را تشخیص دهیم. در غیر اینصورت ممکن است در پروسه اطفاء حریق از تجهیزات و وسایل نامناسب استفاده کنیم و این خود می تواند آتش را شعله ورتر و گسترده تر کند.

عوامل زیادی هستند که در ایجاد حریق نقش دارند و می توانند باعث ایجاد آتش در محیط شوند. یکی از این عوامل، عدم رعایت نکات ایمنی است. قطعا با رعایت نکردن مواردی از قبیل سیگار کشیدن در محیط های حساس و خطرناک، احتمال بروز حریق در محیط افزایش پیدا می کند. علاوه بر این؛ عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و یا حوادثی طبیعی از قبیل رعد و برق و صاعقه، آتش فشان و زمین لرزه نیز می توانند در ایجاد حریق نقشی اساسی داشته باشند.

پس می توان گفت علاوه بر سهل انگاری ها و خطاهای انسانی، عوامل طبیعی نیز در بروز حریق سهیم هستند. شاید محلی که در آن حضور دارید، چندان درگیر عوامل طبیعی همچون آتش فشان نباشد. اما بایستی به مسائل دیگری همچون سیم کشی ساختمان، سلامت لوازم الکتریکی، نکات ایمنی حین استفاده از مواد قابل اشتعال و… دقت داشته باشید تا بتوانید از این طریق محیطی امن و دور از خطر برای خود ایجاد کنید.

خرید اینترنتی کپسول آتش نشانی 30 کیلویی CO2 بایا

کپسول آتش نشانی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، کپسول آتش نشانی یکی از تجهیزات فوق العاده مهم و ضروری در هر ساختمانی است که می توان به کمک آن تا حد زیادی با حریق مقابله کرد. این کپسول در واقع یک مخزن استوانه ای شکل به شمار می رود که داخل آن را با یک سری مواد خاص پر می کنند.

محتوی درون کپسول کاملا تحت فشار قرار دارد. بنابراین در زمان استفاده، با قدرت و فشار بسیار بالا به بیرون انتقال داده می شود. از آن جایی که عامل حریق می تواند بسیار متفاوت باشد، تولیدکنندگان کپسول های آتش نشانی را در انواع و اقسام گوناگونی به بازار عرضه می کنند. از جمله انواع کپسول آتش نشانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پس از کشیدن ضامن و اهرم کپسول، می توانید از آن برای خاموش کردن آتش استفاده کنید. ابتدا در فاصله مشخصی از آتش بایستید و بعد از کشیدن ضامن، سر نازل را به سمت آتش بگیرید. شاید اگر با مزایای استفاده از کپسول آتش نشانی آشنا شوید، به خوبی درک کنید که داشتن چند نمونه از این کپسول ها در محیط زندگی یا کار، تا چه اندازه می تواند در حفاظت از جان و مال شما تاثیرگذار باشد.

هر کدام از انواع کپسول آتش نشانی که به آن ها اشاره کردیم، مزایای خاص خود را دارند. اما همگی آن ها در یک مورد بسیار مهم مشترک هستند. همه آن ها می توانند از گسترش آتش و حریق جلوگیری کرده و تا زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شوند، از خسارات مختلف جلوگیری کنند.

کاربرد کپسول آتش نشانی در حفاظت از اماکن با احتمال بالای حریق

کپسول های آتش نشانی هر کدام بسته به محتویات داخلی و مکانیزم عمل خاصی که برای آن ها در نظر گرفته می‌شود دارای کاربردهای خاصی هستند و در موارد بخصوصی استفاده می شوند. با توجه به اینکه محیط و فضایی که در آن قرار گرفته ایم، در معرض چه مواد یا عوامل آتش زایی هست، می توان از انواع کپسول آتش نشانی متناسب با شرایط استفاده کرد. اگر بخواهیم کاربردهای کپسول آتش نشانی را به صورت کلی بیان کنیم، می توانیم اینگونه بگوییم که این تجهیزات بهترین گزینه برای حفاظت از اماکن با احتمال حریق بالا هستند. اماکنی از جمله موارد زیر:

  • ساختمان های مسکونی چند طبقه
  • کارخانجات صنعتی
  • سوله ها و انبارها
  • کارگاه های صنعتی
  • فرودگاه ها
  • رستوران ها
  • فروشگاه های زنجیره ای
  • ساختمان های اداری و تجاری بزرگ

به عنوان مثال اگر در محیط کار، سروکارتان با محصولات و تجهیزات قابل اشتعال از جمله چوب، کارتن، مبلمان، فرش، لوازم الکترونیکی، انواع مایعات و گازهای اشتعال زا و… است، لازم است محیط کار را به انواعی از مناسب ترین کپسول های آتش نشانی مجهز کنید. انتخاب یک کپسول مناسب و خاموش کردن حریق به این وسیله می تواند شما را از خسارات مالی هنگفت نجات دهد. بنابراین در شناسایی عامل اصلی حریق و نوع کپسول آتش نشانی نهایت دقت را داشته باشید.

نتیجه گیری

آتش سوزی یکی از حوادث شایع در تمام دنیاست که می تواند به دلیل نشتی گاز، خرابی در سیم کشی ها، اتصالی در لوازم الکترونیکی و جرقه، سیگار و کبریت، باد شدید و دیگر مواد و عوامل اشتعال زا ایجاد شود. حتی حوادث طبیعی از جمله زلزله و صاعقه نیز می توانند در این مورد دخیل باشند. اینکه بتوانیم عامل حریق را تشخیص دهیم، تاثیر زیادی در چگونگی عملیات اطفاء حریق دارد.

شما با شناسایی عامل حریق می توانید بهترین و مناسب ترین نوع کپسول آتش نشانی را برای آن تهیه کرده و استفاده کنید. کپسول های آتش نشانی در مدل ها و با محتویات متفاوتی به شما عرضه می شوند. این محصول کاربردی تاثیر زیادی در حفاظت اماکن با احتمال بالای حریق دارند. از جمله این موارد می توان به کارخانجات و کارگاه های صنعتی، فرودگاه ها، منازل، محیط های تجاری و… اشاره کرد.

imenazatash
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *